Obec Makotřasy
Makotřasy

Obecní úřad Makotřasy

Makotřasy 11
273 54 Lidice

Úřední hodiny 

Po: 13,00 - 17,00                                              St: 13,00 - 17,00

Mimo úřední hodiny pouze předem sjednané schůzky

Nesrovnalosti při poskytování poštovních služeb

1. Identifikační kód

 

2. Kód

 

3. Pojmenování (název) životní situace

Nesrovnalosti při poskytování poštovních služeb

4. Základní informace k životní situaci

Poštovní služby se dělí na základní a ostatní; není vyloučeno, že provozovatelé poskytují i další - nepoštovní služby.

Základními poštovními službami jsou služby definované v § 3 zákona č. 29/2000 Sb., o poštovních službách a o změně některých zákonů (zákon o poštovních službách), ve znění pozdějších předpisů:
  • dodání poštovních zásilek do 2 kg,

  • dodání poštovních balíků do 10 kg,

  • dodání peněžní částky poštovním poukazem,

  • dodání doporučených zásilek,

  • dodání cenných zásilek,

  • bezúplatné dodání poštovních zásilek do 7 kg pro nevidomé osoby,

  • služby plynoucí z mezinárodních závazků.

Bližší technické specifikace základních poštovních služeb jsou stanoveny ve vyhlášce č. 464/2012 Sb., o stanovení specifikace jednotlivých základních služeb a základních kvalitativních požadavků na jejich poskytování, ve znění pozdějších předpisů.

Ostatními poštovními službami jsou ty poštovní služby, které nespadají pod vymezení základních poštovních služeb, ale jedná se o činnost prováděnou podle poštovní smlouvy, která zpravidla zahrnuje poštovní podání, třídění a přepravu poštovní zásilky prostřednictvím poštovní sítě a je prováděna za účelem dodání poštovní zásilky příjemci.

Někteří provozovatelé poštovních služeb poskytují i nepoštovní služby, např. SIPO, provádění důchodové služby, problematiku datových schránek, Czech POINT nebo např. finanční či bankovní služby, které jsou poskytovány Českou poštou, s.p.

Při řešení stížností na tyto nepoštovní služby není dána působnost Českého telekomunikačního úřadu a věc je řešena postoupením na příslušný orgán státní správy, příp. poučením stěžovatele.

V případě, kdy provozovatel poštovních služeb poštovní službu neposkytne, nebo ji poskytne vadně, je zákazník (odesílatel, adresát, v některých případech i příjemce) oprávněn podat u provozovatele reklamaci; podrobnosti týkající se toho, jakým způsobem, kde a v jakých lhůtách uplatnit reklamaci a lhůty pro její vyřízení jsou podle zákona povinnou náležitostí poštovních podmínek konkrétního provozovatele.

V některých případech (typicky u poškození zásilky či úbytku jejího obsahu) je zapotřebí součinnosti adresáta či jiného příjemce, od kterého je zpravidla vyžadováno, aby v případě, že takovouto zásilku převzal, do určité přiměřené lhůty (často v řádech dnů) předložil zásilku včetně obalového materiálu provozovateli k posouzení práva na náhradu škody a k posouzení její výše.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Kterýkoliv zákazník provozovatele poštovních služeb.

Seznam provozovatelů poštovních služeb, oznámených Českému telekomunikačnímu úřadu, je k dispozici na internetových stránkách Českého telekomunikačního úřadu.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Zákazník se se svým problémem obrátí na Český telekomunikační úřad - ten celou záležitost posoudí; je-li to zapotřebí, zajistí její přešetření u provozovatele poštovních služeb, příp. bude vůči provozovateli poštovních služeb postupovat v rámci svých kompetencí daných zákonem o poštovních službách či zákonem o ochraně spotřebitele.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Na Český telekomunikační úřad se lze obrátit se stížností, dotazem či podnětem libovolným způsobem (písemně, elektronickou poštou, faxem, telefonicky nebo osobně).

V případě, že provozovatel poštovních služeb nevyhoví reklamaci či nevyřídí reklamaci ve lhůtě, je odesílatel nebo adresát oprávněn podat u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace, a to nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení; po této době právo uplatnit námitku zanikne.

Návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace musí splňovat náležitosti pro podání dle zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů - musí být tedy zřejmé, kdo podání činí, které věci se týká a čeho se domáhá.

Podání je možné učinit písemně nebo ústně do protokolu u místně příslušného odboru Českého telekomunikačního úřadu anebo v elektronické podobě podepsané uznávaným elektronickým podpisem.

Podání je možné učinit i pomocí jiných technických prostředků (dálnopis, telefax, prostřednictvím veřejné datové sítě), v takovém případě je však zapotřebí podání do 5 dnů potvrdit písemně nebo ústně do protokolu anebo v elektronické podobě podepsané uznávaným elektronickým podpisem.

Elektronické podání lze učinit také datovou zprávou, která je opatřena uznávaným elektronickým podpisem, nebo která je odeslána do datové schránky Českého telekomunikačního úřadu (identifikátor a9qaats).

Návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace podléhá správnímu poplatku (viz níže).

8. Na které instituci životní situaci řešit

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

 

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Českému telekomunikačnímu úřadu je třeba poskytnout všechny dostupné informace, příp. i písemné doklady, jež se daného případu týkají.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Předepsané formuláře nejsou stanoveny; je však možné využít formuláře dostupné na internetových stránkách Českého telekomunikačního úřadu.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Pro podání stížnosti, vznesení dotazu či zaslání podnětu nejsou stanoveny správní ani jiné poplatky.

V případě podání návrhu na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace činí správní poplatek 100 Kč; správní poplatek je možné uhradit poštovní poukázkou nebo bezhotovostním převodem na účet Českého telekomunikačního úřadu.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Lhůty pro vyřízení stížnosti či dotazu nejsou stanoveny.

Rychlost vyřízení závisí na konkrétních okolnostech dané záležitosti; snahou Českého telekomunikačního úřadu je tyto případy vyřídit co nejdříve.

Lhůty pro vyřízení námitky proti vyřízení reklamace jsou stanoveny v zákoně o poštovních službách, kdy lhůta pro vydání rozhodnutí činí 90 dnů, s možností prodloužení u zvlášť složitých sporů.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Dalším účastníkem řízení o námitce proti vyřízení reklamace je provozovatel poštovních služeb.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

V některých případech je potřebná průběžná spolupráce s Českým telekomunikačním úřadem.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Můžete využít tuto elektronickou adresu (v případě podání stížnosti, vznesení dotazu či podnětu elektronický podpis není požadován): podatelna@ctu.cz.

Datová schránka Českého telekomunikačního úřadu: identifikátor a9qaats.

U podání návrhu na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace je vyžadován postup dle zákona o poštovních službách, správního řádu (viz postup výše) a dodržení stanovené lhůty pro podání návrhu.

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

Zákon č. 29/2000 Sb., o poštovních službách a o změně některých zákonů (zákon o poštovních službách), ve znění pozdějších předpisů

Vyhláška č. 464/2012 Sb., o stanovení specifikace jednotlivých základních služeb a základních kvalitativních požadavků na jejich poskytování, ve znění pozdějších předpisů

Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů

Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů

Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů

Zákon č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád), ve znění pozdějších předpisů

Občanský soudní řád č. 99/1963 Sb., ve znění pozdějších předpisů

18. Jaké jsou související předpisy

 

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Proti rozhodnutí o námitce, které vydal Český telekomunikační úřad, má účastník řízení právo do 15 dnů ode dne oznámení tohoto rozhodnutí podat rozklad.

Rozklad se podává u správního orgánu, který rozhodnutí vydal; o rozkladu rozhoduje předseda Rady Českého telekomunikačního úřadu.

Proti rozhodnutí o rozkladu se nelze dále odvolat.

Pravomocná rozhodnutí předsedy Rady Českého telekomunikačního úřadu o rozkladu podanému proti rozhodnutí Českého telekomunikačního úřadu jsou přezkoumatelná soudy v občanském soudním řízení dle části páté občanského soudního řádu č. 99/1963 Sb., ve znění pozdějších předpisů.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Sankce nejsou stanoveny.

21. Nejčastější dotazy

 

22. Další informace

Můžete se obrátit na Český telekomunikační úřad.

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

Český telekomunikační úřad se nejčastěji setkává se stížnostmi uživatelů poštovních služeb na služby České pošty, s.p., z tohoto důvodu uvádíme odkaz na postup reklamace u toho provozovatele poštovních služeb:

25. Za správnost návodu odpovídá útvar

Český telekomunikační úřad - odbor kontroly a ochrany spotřebitele

26. Kontaktní osoba

Nevyplněno

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

18.10.2017

28. Popis byl naposledy aktualizován

18.10.2017

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

 

Život v obci

Pronájem sálu

Pronájem sálu

Rozpis sálu 11/2024 Typ: XLSX dokument, Velikost: 83.53 kB

Ceník pronájmu sálu KD 

  • 300 Kč/hod - Komerční (akce s organizováním za účelem zisku),
  • 200 Kč/hod - Soukromá (akce za účelem soukromé oslavy),
  • 100 Kč/hod - Veřejná (akce pro veřejnost, bez organizování za účelem zisku) 
  • 0 Kč/hod - Akce pořádané Obcí Makotřasy (sportovní, dětské)
  • Dle dohody - Soukromé dětské oslavy

 

Restaurace "Na návsi"

"Na návsi" 

Otvírací doba:

pondělí - pátek

11,00 - 14,00

16,00 - 22,00

sobota - neděle

15,00 - 22,00

Jídelní lístek      09.12. - 13.12.2024 Typ: PDF dokument, Velikost: 159.79 kB

Jídelní lístek       16.12. - 20.12.2024 Typ: PDF dokument, Velikost: 159.03 kB

Krámek-potraviny

Krámek - potraviny

           Otvírací doba:             pondělí - sobota

7,00 - 11,00

14,00 - 19,00

Neděle 

zavřeno

 

Termíny svozů odpadů

Prosinec 2024
Po Út St Čt So Ne
25
26
27 28 29 30 1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
1
2 3 4 5
Kalendář svozu odpadu

Návštěva lékaře

Mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu v mobilní aplikaci – V OBRAZE.
Volně ke stažení:

Partneři, svazky, projekty