Obec Makotřasy
Makotřasy

Obecní úřad Makotřasy

Makotřasy 11
273 54 Lidice

Úřední hodiny 

Po: 13,00 - 17,00                                              St: 13,00 - 17,00

Mimo úřední hodiny pouze předem sjednané schůzky

Výpis o využití údajů z Registru obyvatel

1. Identifikační kód

 

2. Kód

 

3. Pojmenování (název) životní situace

Výpis o využití údajů z Registru obyvatel

4. Základní informace k životní situaci

Výdejem výpisu o využití údajů z Registru obyvatel (dále jen "ROB") se rozumí poskytnutí údajů o tom, které subjekty (orgány veřejné moci) využily referenční údaje konkrétní fyzické osoby ("subjektu údajů") a za jakým účelem.

O vydání výpisu o využití údajů z ROB může požádat subjekt údajů podle § 14 odst. 4 a § 58 zákona č. 111/2009 Sb., o základních registrech, ve znění pozdějších předpisů.

Údaje lze poskytnout za období 2 let zpětně od data podání žádosti.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

O vydání výpisu o využití údajů z ROB může požádat fyzická osoba starší 15 let, případně zmocněnec na základě zvláštní plné moci s úředně ověřeným podpisem zmocnitele (údaje se v takovém případě poskytnou zmocněnci).

Za osobu mladší 15 let a osobu, jejíž svéprávnost byla omezena rozhodnutím soudu tak, že není způsobilá k podání žádosti, nebo která má soudem schválenu smlouvu o nápomoci nebo o zastoupení členem domácnosti, může požádat o poskytnutí údajů zákonný zástupce, opatrovník, člen domácnosti nebo společně se subjektem údajů jeho podpůrce.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Výpis o využití údajů z ROB se poskytuje na základě žádosti podané:

a) Z vlastní datové schránky - v rozhraní CzechPOINT@home (postup podání žádosti o zřízení datové schránky je zveřejněn na webových stránkách Datových schránek).

b) Osobně - na kontaktním místě veřejné správy Czech POINT v případě, že žadatel nemá zřízenu a aktivovánu datovou schránku.

c) V listinné podobě - zaslané kterémukoliv obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností, krajskému úřadu nebo Ministerstvu vnitra.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Žádost podaná prostřednictvím vlastní datové schránky

Tento proces je zahájen vyplněním formuláře "Žádost o výpis o využití údajů z Registru obyvatel", který je zveřejněn na Portálu veřejné správy (v sekci Formuláře).

Na základě vyplnění formuláře a jeho následným odesláním prostřednictvím Informačního systému datových schránek je žadateli zpracován elektronický výpis o využití údajů z ROB.

Výpis je automaticky zaslán do datové schránky žadatele jako datová zpráva určená do vlastních rukou.

Výpis obsahuje identifikaci žadatele a seznam subjektů, které v zadaném časovém intervalu, maximálně 2 roky zpětně od data podání žádosti, využily údaje o žadateli vedené v ROB.

Žádost podaná osobně

V případě podání žádosti na kontaktním místě veřejné správy Czech POINT provede žadatel svoji identifikaci pomocí elektronicky čitelného identifikačního dokladu.

Žádost podaná v listinné podobě

Žádost o výpis o využití údajů z ROB je možné zaslat v listinné podobě kterémukoliv obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností, krajskému úřadu nebo Ministerstvu vnitra.

Žádost podaná v listinné podobě musí obsahovat následující údaje subjektu údajů:

  • jméno, popřípadě jména, a příjmení,

  • datum a místo narození,

  • číslo a druh elektronicky čitelného identifikačního dokladu,

  • adresu místa pobytu, popřípadě jinou kontaktní adresu,

  • rozsah požadovaných údajů a formu jejich předání.

Žádost musí být opatřena úředně ověřeným podpisem; úředně ověřený podpis se nevyžaduje, je-li žádost podepsána před zaměstnancem zařazeným ve správním orgánu, vůči kterému směřuje.

Osoba žádající za subjekt údajů musí dále prokázat svoji totožnost.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Záleží na způsobu podání - viz předchozí body.

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Záleží na způsobu podání - viz předchozí body.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

U osobního podání je nutné mít s sebou elektronicky čitelné doklady umožňující elektronickou identifikaci.

U občanů České republiky občanský průkaz nebo cestovní pas, u cizinců doklad o povolení k dlouhodobému pobytu na území České republiky (např. průkaz o povolení k pobytu).

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Formulář "Žádost o výpis o využití údajů z Registru obyvatel" je k dispozici na Portálu veřejné správy (v sekci Formuláře).

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Vydání elektronického výpisu o využití údajů z ROB prostřednictvím CzechPOINT@home není zpoplatněno.

Poskytnutí výpisu o využití údajů z ROB na kontaktním místě veřejné správy Czech POINT, který je ověřeným výstupem z informačního systému, je zpoplatněno podle zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů, následovně: první stránka výpisu ve výši 100 Kč a za každou další započatou stránku 50 Kč.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Žádost podaná prostřednictvím datové schránky je vyřízena okamžitě, resp. v závislosti na dostupnosti služeb ROB.

Žádost podaná osobně na kontaktním místě veřejné správy Czech POINT je vyřízena okamžitě (na počkání), resp. v závislosti na dostupnosti služeb ROB.

Žádost podaná v listinné podobě kterémukoliv obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností, krajskému úřadu nebo Ministerstvu vnitra je vyřízena ve lhůtě 30 dnů.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Není možné podat opravný prostředek.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Sankce nejsou stanoveny.

21. Nejčastější dotazy

Jaké údaje tímto formulářem obdržím?

Výpisem o využití údajů z ROB získá fyzická osoba (žadatel) informaci, kdo a za jakým účelem využil referenční (zejména osobní) údaje této osoby v zadaném období.

Na koho se mám obrátit v případě, že chci zdůvodnit a vysvětlit lustraci mé osoby?

Pokud máte pochybnosti o lustraci vaší osoby v ROB a chcete se dozvědět bližší důvod, obraťte se s dotazem přímo na konkrétní orgán veřejné moci, který lustraci vaší osoby prováděl a který je uveden ve výpisu.

Formulář chce po mně zadat přihlašovací jméno a heslo. Kde je získám?

Jedná se o přihlašovací údaje do datové schránky. Pokud nemáte dosud datovou schránku zřízenu, můžete o ni požádat podle postupu zveřejněného na webových stránkách Datových schránek.

Mám obavy zadávat do formuláře CzechPOINT@home své přihlašovací údaje do datové schránky. Je to bezpečné?

Ano. CzechPOINT@home je navržen tak, že ověření vašich přihlašovacích údajů do datové schránky probíhá v perimetru ISDS. CzechPOINT@home nepřichází s vašimi přihlašovacími údaji do styku.

22. Další informace

Další doplňující informace naleznete na webových stránkách Ministerstva vnitra nebo na webových stránkách Czech POINT.

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

25. Za správnost návodu odpovídá útvar

Ministerstvo vnitra České republiky - odbor správních činností, oddělení registru obyvatel

26. Kontaktní osoba

 

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

01.01.2016

28. Popis byl naposledy aktualizován

13.03.2018

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

 

Život v obci

Pronájem sálu

Pronájem sálu

Rozpis sálu 11/2024 Typ: XLSX dokument, Velikost: 83.53 kB

Ceník pronájmu sálu KD 

  • 300 Kč/hod - Komerční (akce s organizováním za účelem zisku),
  • 200 Kč/hod - Soukromá (akce za účelem soukromé oslavy),
  • 100 Kč/hod - Veřejná (akce pro veřejnost, bez organizování za účelem zisku) 
  • 0 Kč/hod - Akce pořádané Obcí Makotřasy (sportovní, dětské)
  • Dle dohody - Soukromé dětské oslavy

 

Restaurace "Na návsi"

"Na návsi" 

Otvírací doba:

pondělí - pátek

11,00 - 14,00

16,00 - 22,00

sobota - neděle

15,00 - 22,00

  Jídelní lístek        02.12 - 06.12.2024 Typ: PDF dokument, Velikost: 160.05 kB

Jídelní lístek      09.12. - 13.12.2024 Typ: PDF dokument, Velikost: 159.79 kB

Krámek-potraviny

Krámek - potraviny

           Otvírací doba:             pondělí - sobota

7,00 - 11,00

14,00 - 19,00

Neděle 

zavřeno

 

Termíny svozů odpadů

Prosinec 2024
Po Út St Čt So Ne
25
26
27 28 29 30 1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
1
2 3 4 5
Kalendář svozu odpadu

Návštěva lékaře

Mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu v mobilní aplikaci – V OBRAZE.
Volně ke stažení:

Partneři, svazky, projekty