Obec Makotřasy
Makotřasy

Obecní úřad Makotřasy

Makotřasy 11
273 54 Lidice

Úřední hodiny 

Po: 13,00 - 17,00                                              St: 13,00 - 17,00

Mimo úřední hodiny pouze předem sjednané schůzky

Vyhlášení varovného signálu "Všeobecná výstraha"

1. Identifikační kód

 

2. Kód

 

3. Pojmenování (název) životní situace

Vyhlášení varovného signálu "Všeobecná výstraha"

4. Základní informace k životní situaci

Obyvatelstvo je v případě hrozby nebo vzniku mimořádné události varováno varovným signálem "Všeobecná výstraha". Tento signál je vyhlašován kolísavým tónem sirény po dobu 140 vteřin a může zaznít třikrát po sobě v cca tříminutových intervalech. Obyvatelstvo je následně informováno např. rozhlasem, televizí, místním rozhlasem, tzv. mluvícími sirénami, vozidly složek integrovaného záchranného systému nebo jiným způsobem o tom, co se stalo a co se má v takovém případě dělat.
V této souvislosti je třeba znát, že kromě varovného signálu "Všeobecná výstraha" existuje v České republice také signál "Požární poplach". Tento signál je vyhlašován přerušovaným tónem sirény po dobu 1 minuty (25 vteřin trvalý tón, 10 vteřin přestávka, 25 vteřin trvalý tón). Vyhlašuje se za účelem svolání jednotek požární ochrany. Signál "Požární poplach" vyhlašovaný elektronickou sirénou napodobuje hlas trubky troubící tón "HO-ŘÍ", "HO-ŘÍ" - po dobu jedné minuty.
Ověřování provozuschopnosti systému varování a vyrozumění se provádí zpravidla každou první středu v měsíci ve 12 hodin akustickou zkouškou koncových prvků varování zkušebním tónem (nepřerušovaný tón sirény po dobu 140 vteřin). O této skutečnosti jsou obyvatelé informováni hromadnými informačními prostředky.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Každý občan v takovéto situaci jedná dle vlastních schopností, znalostí, dovedností a pokynů vydávaných příslušnými státními orgány a orgány územních samosprávných celků.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Po zaznění varovného signálu "Všeobecná výstraha" (kolísavý tón sirény po dobu 140 vteřin):

  • okamžitě se ukryjte - vyhledejte úkryt v nejbližší budově (úkrytem může být výrobní závod, úřad, kancelář, obchod, veřejná budova i soukromý dům, byt), - jestliže cestujete automobilem a uslyšíte varovný signál, zaparkujte automobil a vyhledejte úkryt v nejbližší budově,
  • zavřete dveře a okna - dveře a okna se zavírají proto, že siréna může s velkou pravděpodobností signalizovat únik toxických látek, plynů, jedů nebo radioaktivních látek; uzavřením prostoru snížíte pravděpodobnost vlastního poškození zdraví,
  • zapněte rádio nebo televizi - zde se dozvíte informace o tom, co se stalo, proč byla spuštěna siréna a varováno obyvatelstvo a co máte dělat, - tyto informace mohou být sděleny i obecním rozhlasem, popř. elektronickými (tzv. "mluvícími") sirénami.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Nacházíte-li se doma a uslyšíte varovný signál "Všeobecná výstraha":
  • zavřete okna a dveře,
  • zapněte rádio nebo televizi.
Nacházíte-li se venku a uslyšíte varovný signál "Všeobecná výstraha":
  • vejděte do nejbližší budovy a požádejte majitele o úkryt.
Úkryt opusťte až tehdy, když pominou důvody k ukrývání. O tom se dozvíte opět z rádia, televize nebo místního rozhlasu.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Občan získá informace o charakteru možného ohrožení, o připravených záchranných a likvidačních pracích a ochraně obyvatelstva v případě vzniku mimořádné události na příslušném obecním úřadě (obecním úřadě obce s rozšířenou působností).
Zaměstnanec získá informace o charakteru možného ohrožení, o připravených záchranných a likvidačních pracích a ochraně obyvatelstva v místě dislokace pracoviště od svého zaměstnavatele (příslušné právnické osoby nebo podnikající fyzické osoby).
Právnická osoba nebo podnikající fyzická osoba získá informace o charakteru možného ohrožení, o připravených krizových opatřeních a způsobech jejich provedení u příslušného obecního úřadu.
Výše uvedené informace můžete získat také u jednotek Hasičského záchranného sboru ČR.

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Obraťte se s dotazy u malých obcí na starostu obce nebo u větších obcí na oddělení krizového řízení městského úřadu nebo obecního úřadu s rozšířenou působností.
Obrátit se můžete také na stanici Hasičského záchranného sboru ČR, na odbor ochrany obyvatelstva hasičského záchranného sboru kraje nebo na jeho územní odbor, který je dislokován zpravidla v obci s rozšířenou působností.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Žádné dokumenty nejsou stanoveny.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Předepsané formuláře nejsou stanoveny.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Lhůty pro vyřízení nejsou stanoveny.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Zaměstnavatelé - poskytují informace svým zaměstnancům.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Informace, týkající se ochrany obyvatelstva v případě mimořádných událostí a krizových situací, jsou publikovány na internetových stránkách Hasičského záchranného sboru ČR.
Každý hasičský záchranný sbor kraje má také svou internetovou stránku s příslušnými informacemi. Na těchto stránkách jsou zveřejněny i e-mailové adresy, na které můžete zaslat dotaz a požádat o odpověď.

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Opravné prostředky jsou řešeny v souladu se správním řádem. Lhůta pro vyřízení žádosti je 30 dnů.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Sankce nejsou stanoveny.

21. Nejčastější dotazy

 

22. Další informace

Můžete se obrátit na:

  • obecní úřad obce s rozšířenou působností,
  • hasičský záchranný sbor kraje - odbor ochrany obyvatelstva.

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

 

25. Za správnost návodu odpovídá útvar

Ministerstvo vnitra - generální ředitelství HZS ČR, odbor ochrany obyvatelstva

26. Kontaktní osoba

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

03.11.2004

28. Popis byl naposledy aktualizován

03.11.2004

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

 

Život v obci

Pronájem sálu

Pronájem sálu

Rozpis sálu 11/2024 Typ: XLSX dokument, Velikost: 83.53 kB

Ceník pronájmu sálu KD 

  • 300 Kč/hod - Komerční (akce s organizováním za účelem zisku),
  • 200 Kč/hod - Soukromá (akce za účelem soukromé oslavy),
  • 100 Kč/hod - Veřejná (akce pro veřejnost, bez organizování za účelem zisku) 
  • 0 Kč/hod - Akce pořádané Obcí Makotřasy (sportovní, dětské)
  • Dle dohody - Soukromé dětské oslavy

 

Restaurace "Na návsi"

"Na návsi" 

Otvírací doba:

pondělí - pátek

11,00 - 14,00

16,00 - 22,00

sobota - neděle

15,00 - 22,00

Jídelní lístek      09.12. - 13.12.2024 Typ: PDF dokument, Velikost: 159.79 kB

Jídelní lístek       16.12. - 20.12.2024 Typ: PDF dokument, Velikost: 159.03 kB

Krámek-potraviny

Krámek - potraviny

           Otvírací doba:             pondělí - sobota

7,00 - 11,00

14,00 - 19,00

Neděle 

zavřeno

 

Termíny svozů odpadů

Prosinec 2024
Po Út St Čt So Ne
25
26
27 28 29 30 1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
1
2 3 4 5
Kalendář svozu odpadu

Návštěva lékaře

Mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu v mobilní aplikaci – V OBRAZE.
Volně ke stažení:

Partneři, svazky, projekty